Download algemene voorwaarden

 



DE TOONDERIJ
ALGEMENE VOORWAARDEN
01-08-2018

Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel   9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Betaling
Artikel 13 - Klachtenregeling
Artikel 14 - Geschillen
Artikel 15 - Wijzigingsrecht
Artikel 16 - Pricacyverklaring

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op   afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

De Toonderij
Telefoonnummer: 06-19926130
E-mailadres: info@detoonderij.nl
KvK-nummer: 63451530
BTW nummer: (NL) 114976934B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

Artikel 6 - Herroepingsrecht

1. Bij de aankoop van producten via de webwinkel heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag (exclusief de betaalde verzendkosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de ontvangst van de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1 De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid passend bij een tweede hands product en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
3 De klant dient de geleverde producten onmiddellijk na ontvangst te controleren. Eventuele gebrekkige producten dient de klant direct na ontdekking aan De Toonderij te melden en uiterlijk binnen een termijn van 2 dagen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen

Artikel 12 - Betaling

1.
Bij bestellingen die worden verzonden of bezorgd dient u vooraf te betalen per bank met een bankoveschrijving en bestellingen die door de consument worden opgehaald, kunt u vooraf betalen per bank of ter plekke contant of pinnen . Zodra u betaald heeft, is uw bestelling definitief.
2. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling, alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 - Klachtenregeling

1. Klachten kunnen kenbaar gemaakt worden via e-mail: info@detoonderij.nl
  De Toonderij geeft zo spoedig mogelijk een reactie en zal het probleem helpen oplossen.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 14 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 15 - Wijzigingsrecht

1. De Toonderij behoudt zich het recht de algemene voorwaarden en de inhoud van haar website tussentijds te wijzigen. Alle rechten voorbehouden.

Artikel 16 - Privacyverklaring

De Toonderij
contactpersoon: Regina Dellemijn
Bezoekadres: Hogestraat 35
7122 BN Aalten
Telefoonnummer: 06-19926130
E-mailadres: info@detoonderij.nl
KvK-nummer: 63451530
BTW nummer: (NL) 114976934B01

Om je bestelling te kunnen verwerken vragen we NAW gegevens, Je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens worden uitsluitend voor dit doeleind gebruikt en worden beveiligd bewaard voor een termijn van  7 jaar bewaard voor de belastingdienst. Na dit termijn worden alle gegevens verwijderd. Tot die tijd worden de gegevens beveiligd bewaard.
Je gegevens worden niet gebruikt voor directe marketing of anders dan administratieve doeleinden.
De betrokken partijen worden  hieronder vermeld in de gegevens verwerking.

Deze website gebruikt cookies  (Een cookie of  is een hoeveelheid data die een server naar de browser stuurt) om het aantal bezoekers te meten, we slaan hiermee geen persoonlijke gegevens op.

Gegevensverwerking:
-Gegevens die je invult tijdens het plaatsen van een bericht worden verwerkt door CCV Shop deze zorgt  voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en nemen adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding.

-De Toonderij maakt voor haar administratie gebruikt van E-Boekhouden,deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de betreffende overeenkomst.
-De Toonderij regelt betalingstransacties via de Rabo bank,
De Rabobank houdt zich bij het verwerken van persoonsgegevens aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen.
meer informatie hierover kunt u lezen op Rabobank/Privacy statement.
-De Toonderij maakt gebruik van het administratiekantoor Gerboo, in het kader van de AVG heeft deze met de Toonderij een verwerkersovereenkomst, wanneer Gerboo adminisratiekantoor vanuit de dienstverlening persoonsgegevens verwerkt voor en in opdracht van De Toonderij worden deze gegens beveiligd bewerkt en opgeslagen uitsluitend voor adminsitratieve doeleinden en worden niet gedeeld met derden.
-Het verzenden van de pakketten gebeurd via Post nl. Post nl gebruikt de door ons doorgegeven gegevens  alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst, ook wanneer Post nl gebruik maakt van onderaannemers.
-Voor het bezorgen van grotere pakketten maakt de Toonderij gebruik van ophaaldienst Miedema
service. Miedema maakt alleen gebruik van de door ons doorgegeven gegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst.

-De website heeft een Facebook-pixel, deze gebruikt informatie van de website om inzicht te krijgen in de acties die bezoekers op de site www.DeToonderij.nl uitvoeren, dit kan worden gebruikt om de prestaties van onze fb  advertenties bij te houden. De Toonderij gebruikt slechts enkel en alleen deze informatie om gericht op Facebook te kunnen adverteren.

Je hebt het  recht om je gegevens in te zien, aan te passen, volledig te laten verwijderen, of opgestuurd te krijgen door contact op te nemen met de Toonderij, dit kun je doen door middel van een email naar http://info@detoonderij.nl  of per telefoon 06 19 92 61 30 .
Verwijdering kan alleen als de gegevens niet meer relevant zijn, het zogenaamde recht op vergetelheid:Het recht op vergetelheid geldt niet altijd. Alleen in de volgende situaties is het recht op vergetelheid van toepassing:

  • Niet meer nodig
    De Toonderij heeft de persoonsgegevens niet meer nodig voor de doeleinden waarvoor we gegevens hebben  verzameld .

  • Intrekken toestemming
    De betrokkene heeft eerder (uitdrukkelijke) toestemming gegeven aan de Toonderij voor het gebruik van zijn gegevens, maar trekt die toestemming nu in.

  • Bezwaar
    De betrokkene maakt bezwaar tegen de verwerking. Er geldt op grond van artikel 21 van de AVG een absoluut recht van bezwaar tegen direct marketing. En een relatief recht van bezwaar als de rechten van de betrokkene zwaarder wegen dan het belang van de organisatie om de persoonsgegevens te verwerken.

  • Onrechtmatige verwerking
    De Toonderij verwerkt de persoonsgegevens onrechtmatig. Bijvoorbeeld omdat er geen wettelijke grondslag is voor de verwerking.

  • Wettelijk bepaalde bewaartermijn
    De Toonderij is wettelijk verplicht om de gegevens na bepaalde tijd te wissen.

  • Kinderen
    De betrokkene is jonger dan 16 jaar en de persoonsgegevens zijn verzameld via een app of website (‘dienst van de informatiemaatschappij’)

 

Heb je klachten omtrent de AVG en wij komen er samen niet uit dan kun je terecht bij;
http://Klachten: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/autoriteit-persoonsgegevens


Bezorgen en retourneren

PAKKETPOST

We verzenden de pakketten via PostNL.
We gebruiken "gebruikte"verpakkingen en recyclen dus oud materiaal.
Je kunt jouw pakket online volgen met Track & Trace.
De kosten voor pakketten
- tot 5 kg max zijn € 6,95
- tot 10 kg max zijn € 13,50
- van 10 tot 30 kg € 27,--
 

BEZORGSERVICE

Is jouw aankoop te groot of te zwaar om te versturen met pakketpost
en ben je niet in de gelegenheid om de aankoop op te halen in Aalten,
dan is het mogelijk om je pakket te laten bezorgen door een transport
bedrijf. De kosten bedragen ongeveer 70 euro, bij grotere kasten ed. nemen we even contact met je op voor verzending.



OPHALEN EN BEZICHTIGEN

Bezichtigen  is mogelijk in onze winkel in Aalten.
We zijn open op: Woensdag          12:30 - 17:00
                            Donderdag        12:30 - 17:00
                            Vrijdag               12:30 - 17:00
                            Zaterdag           12:30 - 17:00
Buiten de openingstijden kun je een afspraak maken, bel 06-199 261 30
of mail naar info@detoonderij.nl, we nemen zo spoedig mogelijk
contact met je op.


BETALEN:

Bij ophalen zijn er verschillende manieren om jouw aankoop te betalen:
- Pinnen.
- Contant.
- Per bank
Bankgegevens: NL23 Rabo 0307886468 De Toonderij

LEVERTIJD:

Na ontvangst van jouw betaling wordt de bestelling binnen 8 werkdagen verzonden.

RETOURNEREN: :

“Je heb het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket.  Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@DeToonderij.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

KLACHTEN:


We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@DeToonderij.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.